Správa IT levou zadní.

ALVAO Asset Management

 

Informační systém ALVAO Asset Management je profesionální nástroj pro řízení IT Asset Managementu a Auditu v ICT oddělení organizace.
 

ALVAO Asset Management je evolučním nástupcem systému Evidence počítačů, který je vyvíjen a úspěšně prodáván na českém trhu již od roku 1997.
 

Ocenění
 

* doporučuje BSA k auditu software a ke správě softwarových licencí;

* získal prestižní ocenění Microsoft Industry Awards 2008 Finalist;

* získal prestižní ocenění Microsoft Industry Awards 2007 Winner;

* získal prestižní ocenění Microsoft Industry Awards 2006 Finalist;

* certifikovaný produkt Certified for Windows Vista;

* je uveden v katalogu řešení společnosti Microsoft;

* získal atest o shodě s Usnesením vlády č. 624/01.

 

Hlavní přínosy
 

* Efektivní využívání IT prostředků

* Standardizace zdrojů

* Podklady pro strategické plánování a kvalifikovaný rozpočet

* Opakovatelný audit softwarových a hardwarových prostředků

* Přehled nad infrastrukturou

* Podklady pro technickou podporu a bázi znalostí (Knowlage Base)

* Dokumentované prostředí

* Ulehčení administrativy
 

Podporované oblasti
 

Software Asset Management

Softwarový audit, evidence a správa softwarových licencí a instalací, dokumentace historie
 

Hardware Asset Management

Evidence a správa ICT zařízení, dokumentace historie zařízení a jejich přesunů (předávací a instalační protokoly)
 

Software And Hardware Audit

Automatické zjištění detailních informací o ICT zařízeních v síti
 

Operativní evidence spotřebních materiálů

Evidence a řízení nakládaní se spotřebním materiálem
 

Inventarizace

Podpora inventarizace prostředků pomocí čteček čárových kódů.
 

Mobilní zařízení a čtečky čárových kódů

Podpora správy prostředků pomocí čteček čárových kódů
 

Vzdálená správa

Integrace s nástroji pro správu pracovních stanic
 

Dokumentace

Vedení a správa IT dokumentace
 



 

 Komu je systém ALVAO Asset Management určen?


ALVAO Asset Management podporuje rutinní úkoly pracovníků správy informační a komunikační infrastruktury (oddělení ICT) v organizacích, společnostech zabývajících se outsourcingem ICT a společnostech provádějících audit software a správu licencí (License Management).
 

Výstupy systému poskytují důležité informace pro plánování a optimalizaci investic do ICT.
 

Jaké výhody přináší?

 Finanční úspory

… ucelený přehled o software a hardware Vám pomáhá optimalizovat další investice.
 

Jistotu

… že nainstalovaný software je legální, čímž předcházíte případným postihům.
 

Časové úspory

… dosažené díky automatické detekci údajů o hardware a software počítačů v síti.

… díky systémové podpoře rutinních úkolů pracovníků oddělení ICT.

… při vyhledávání nákupních a záručních dokladů a dalších informací o majetku v evidenci.

… vzdálený přístup na počítače v síti Vám umožňuje ovládat je na dálku, takže ušetříte čas strávený přecházením do jiné kanceláře.
 

Pravidla nakládání s počítači

… převedení zodpovědnosti za software a hardware na uživatele.
 

Zjednodušená údržba informační a komunikační infrastruktury

… díky sjednocení používaných aplikací

 
Co všechno lze evidovat?
 

Počítače

Systém eviduje údaje o hardware počítačů, jejich příslušenství (tiskárny, klávesnice, myši, tablety, …) a komponentách (pevné disky, paměť, procesor, grafické karty, apod.). Systém sám zjišťuje technické parametry hardware a automaticky je vkládá do evidence. Ostatní údaje, jako např. inventární čísla, datumy nákupů, čísla faktur a údaje o zárukách, lze vkládat ručně.
 

Nainstalovaný software

Systém vede přehled o nainstalovaných programech na jednotlivých počítačích. Software se vyhodnocuje automaticky podle knihovny softwarových produktů. Knihovna je průběžně aktualizována a distribuuje se pomocí internetu. Také je možné ji uživatelsky rozšiřovat o vlastní specifický software.
 

Nakoupený software (License Management)

Přehled nakoupeného software zahrnuje seznam nákupních dokladů a přesnou specifikaci typu a rozsahu nakoupených licencí. Systém zohledňuje možnost upgrade stávajících licencí, případně možnost nainstalování starší verze software (downgrade).
 

Další majetek

např. telefonní přístroje, mobilní telefony, kopírky, elektronické diáře apod.
 

Spotřební materiál

Sklad zásob spotřebního materiálu, jako např. tonerů a náplní do inkoustových tiskáren.

 

Jaké úkoly pomáhá ALVAO Asset Management plnit?
 

Předání počítačů uživatelům

Při předávání počítačů a dalších zařízení (mobilní telefon,...) novým zaměstnancům systém tiskne Protokol o předání. Protokol podepíše předávající pracovník oddělení ICT a zaměstnanec, který majetek přebírá do užívání. Součástí protokolu je seznam nainstalovaných programů na počítači a prohlášení zaměstnance o tom, že na počítač nebude instalovat žádný software bez vědomí pracovníků oddělení ICT, což je jedna z forem zajištění legality používaného software v organizaci.
 

Přesuny majetku mezi uživateli

Jedním z úkolů pracovníků oddělení ICT je nákup nové výpočetní techniky a s ním související přesuny počítačů mezi uživateli. Přesuny majetku by měly být doloženy podepsanými Protokoly o předání. Systém navíc zaznamenává historii přesunů jednotlivých předmětů mezi zaměstnanci, takže je možné zpětně vysledovat, kdo s daným počítačem v minulosti pracoval.
 

Audit software

Systém zjišťuje jaké aplikace jsou na jednotlivých počítačích nainstalovány na základě informací o souborech na pevných discích počítačů a údajů v systémovém registru. Tyto údaje se pořizují automaticky vzdáleně po síti. Porovnáním nainstalovaného software s nakoupenými licencemi se vytvoří závěrečná zpráva auditu.
 

Závady a opravy

V případě poruchy na nějakém zařízení systém poskytuje funkce pro rychlé dohledání nákupních dokladů a informací o zárukách. U každého zařízení se vede historie poruch a servisních zásahů.
 

Podpora uživatelů

Pracovníkům technické podpory systém poskytuje informace o technických parametrech počítačů uživatelů, jejichž problém právě řeší. Také se mohou vzdáleně připojit na daný počítač uživatele a ovládat ho klávesnicí a myší.